Fonott Kalács hatos fonattal..



Tavaly ilyenkor már ötödik napja a húsvéti vásáron kínáltam a TANÓ MÓNI portékákat. Nem volt időm se energiám ilyen finomságokat kipróbálni, mint idén..
Kalácsot már készítettem, de a 6-os fonatot eddig még nem mertem beválallni.
Ezt a húsvéti kalácsreceptet Limarától vettem. Az ő receptjeiben még sosem csalódtam. 
Érdekessége, hogy tejszín is kell bele és a 6-os fonat, ami végül sikerült! 


Így készült:

Hozzávalók: 1/2 kg liszt, 1 mk só, 2 ek cukor, 1 tojás és egy sárgája, 2dl 30%-os habtejszín, 1dl zsíros tej, 2 dkg friss élesztő. A tetejére egy tojás a lekenéshez.


Elkészítése: 

Az összetevőket egy tálban összekeverjük, addig dagasztjuk, míg összeáll, majd egy deszkára tesszük és kb. 15 perc alatt szép sima rugalmas tésztát készítünk. Letakarva 30 percig pihentetjük. Majd 6 kis gombócot formázunk belőle és újabb 15 perc pihentetés. Utána a kis gombócokból hosszú fonatokat sodrunk, majd megfonjuk a kalácsot. Ennél a résznél különös segítség volt a 
videó itt  Limara részletesen bemutatja a készítését. Miután megfontuk a kalácsot, lekenjük a tojással és ismét pihi 30 percig. Közben a sütőt előmelegíthetjük. Sütés előtt mégegyszer lekenjük a tojással. 200 fokon 10percig majd 180 fokon még 30 percig sütjük. 



A végeredmény magáért beszél.


Érdemes kipróbálni, nagyon fincsi lett, igazi foszlós kalács, jobb mint a bolti :)

Jó étvágyat!

TANÓ MÓNI

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések