Jeruzsálemi kalács /Csokis babka/




Ma Jeruzsálemi kalács más nevén csokis babka volt a desszertünk ebéd után. A legfinomabb csokis kalács amit valaha ettem, ezért is hoztam el nektek. Biztos ismeritek, hiszen nagyon népszerű kalács. Érdekessége a fonása, ami tényleg egyedülálló. Ünnepi alkalmakra, akár húsvétra vagy karácsonyra is készülhet, de bármikor csinálod meg biztos a siker! 




Nagyon egyszerű az elkészítése, mivel sok kelesztést igényel ezért hétvégére időzítettem. Tegnap este dagasztottam be a tésztát, éjjel a hűtőben kelt. Reggel pillanatok alatt kikevertem a tölteléket és összeállítottam a kalácsot. Itt még nincs vége mert újra kelnie kellett aztán ment a sütőbe fél órára. Ebéd után mennyei csokis finomságban volt részünk. A fele el is fogyott mire észbe kaptam, hogy fotózni szerettem volna. 

Írom a receptet, hogy készült:




Jeruzsálemi kalács /Babka/ egy kalácshoz

Hozzávalók:  

Tésztához
: 25 dkg liszt, 4 dkg cukor, 1,5 dkg friss élesztő, nagy csipet só, 1db tojás, 1dl tej, 5dkg puha vaj.
Csokis töltelékhez: 7 dkg vaj, 3 evőkanál porcukor, 1 evőkanál kakaópor, 5 dkg étcsokoládé.
Tetejére a sziruphoz: 5 dkg cukor, 1/2 dl víz.

Elkészítése:

A tésztához a hozzávalókat összedolgozzuk, a vajat a végén adagoljuk hozzá. Jól kidagasztjuk, / én most géppel csináltam/ aztán a tálat lefedve a hűtőbe tesszük egy éjszakára. /min. 4 órát kell kelnie/. 

Reggelre gyönyörűen megkelt, egy jó ruganyos tömör tészta lett, könnyű volt vele dolgozni.
 
Elkészítjük a csokis tölteléket. A vajat a porcukorral és a kakaóval krémmé keverjük a csokoládét késsel nagyon apróra felaprítjuk. A hűtőben kelt tésztát egy jó nagy téglalapra kinyújtjuk, rákenjük a felületére a kakaós krémet és megszórjuk az apró csokidarabokkal. A hosszanti oldalán feltekerjük, középen hosszában felvágjuk, majd a két részt összefonjuk, úgy hogy a a csokis oldalak felfelé legyenek. 
Egy sütőpapírral kibélelt  kb. 14 x 24 cm-es sütőformába helyezzük. Mivel hűtőben kelt, így szükség lesz még legalább 2 órára, hogy duplárája keljen / nálam kelt 3 órát is, már majdnem kijött a formából, de ez abszolút nem volt baj, nagyon fincsi lett/ majd mehet az előmelegített sütőbe  180 fokra 25-30 percre.

Közben a szirupot készítjük el. A cukrot a vízzel összefőzzük, addig forraljuk amíg sziruppá fő.
A kisült kalácsot meglocsoljuk vele. 20 perc után már fogyaszthatjuk!



Eszméletlenül FINOM! 
Jó étvágyat hozzá!

TANÓ MÓNI

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések