Levendula szüret.. / készíts levendulapárnát!



Idén is annak rendje módja szerint leszüreteltem a levendulát. Jó erős napsütésben a legjobb, mert így tartja meg leghosszabban az illatát. Ez idén nem annyira jött össze de sebaj, azért nagyon illatos :) Hagytam száradni a kisházban majd lemorzsoltam. Két éve újítottuk meg a levendulabokrokat, mert jópár elöregedett és újat ültettünk. Idén már egész jó termés lett és sikerült 45 db pici levendulazsákot készítenem belőlük, ami nagyon jó szolgálatot tesz.
Szoktam a szekrénybe tenni a hajtogatós és vállfás ruhákhoz is. Sőt egy kettőt még a kamraszekrénybe is elbújtatok, van aki még a vánkosa alá is tesz belőle :)
Fűszerként is használtam már levendulás kekszhez bár ez annyira nem nem lett a kedvencünk, így maradtunk a bevállt molyirtó és dekoráció funkciónál.

A levendula párnácskák tetejére a vállfás ruhák miatt mindig kis füleket varrok, így könnyedén vállfára akaszthatjuk.
Idén 5 x 5 cm-eseket varrtam. Nekem így vállt be, mert több kicsit több helyre tudok elhelyezni és sok évig ontja magából a finom levendulaillatot.



Így készítettem:

12 x 7 cm-esre szabtam a virágos textilt, vékony szalagból kb. 17 cm-es darabokat vágtam. Először a két rövidebb oldalt varrtam össze, majd az alját és kifordítottam őket. Ekkor töltöttem bele a szárított levendulát, majd ügyesen visszahajtottam a felső szélét, belehelyeztem a szalagot és együtt varrtam le. Ugyan nem cserélhető a levendula benne, de jó pár évig nem is kell hozzányúlni, csak néha kicsit megmozgatni és amikor újak készülnek már biztosan más textilt választok majd hozzá. 

 Ha kedvet kaptál készítsd el te is!

Vidámsággal,
TANÓ MÓNI



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések