Epres mascarpone pohárkrém..




Egy fincsi pohárkrémet készítettem. Bár nagyon szeretjük a mascarponéből a tiramisut és hasonlóképpen készül, ezúttal egy kicsit újítani szerettem volna. Egy olyan desszert amiben az eper frissítőként hat, de fogyaszthatjuk máskor is nem csak nyáron.

Írom, hogy készült:



Epres mascarponés pohárkrém, 4 személy részére

Hozzávalók:
250 gr Mascarpone, 2 tojás, vanília, 4 db piskóta vagy keksz, kb, 0,5-1 dl kávé, 5-6 szem eper, 1 kk kakaópor, cukor vagy édesítő ízlés szerint.

Elkészítése:
Vaníliás réteg: A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét felverjük a végén kis cukrot adunk hozzá. A sárgáját a cukorral kikeverjük, (lehet gőz felett is az eredeti recept alapján), de én most ezt nem tettem. Majd mehet hozzá a mascarpone egy kis vanília és lágyan a tojáshabot is belekeverjük. Eddig úgy készül, mint ha tiramisut csinálnánk.
Epres réteg: Az epreket pici darabokra felvágjuk, én fagyottan vágtam fel, így könnyebb volt apróra vágni. Egy kis cukorral a habverővel összepürésítettem, lehet bele tenni mentát, úgy még üdítőbb. A mascarpone krémből egy kanálnyi mennyiséget kevertem bele, hogy még krémesebb legyen.
Csokis réteg: A vaníliás rétegből kb. az 1/3 részét át teszem egy másik tálba és hozzákeverek finoman egy kiskanál holland kakaóport.

Előkészítünk 4 poharat. Az aljába a kávéba áztatott kekszek vagy piskóták kerülnek. Erre jön a vaníliás mascarpone krém réteg, majd az epres és a végén a kakaós.  Jó kiadós pohárkrémet kapunk.
Hűtőben hagyjuk pihenni, ha marad, másnap még finomabb!


Nagyon fincsi együtt az összes réteg.
Remélem kedvet csináltam hozzá.

Jó étvágyat!
TANÓ MÓNI

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések