Kókuszos keksz - a jó kis teasüti



Mostanában rászoktunk a délutáni teára. Eddig a zöld teát részesítettük előnyben, de annyi féle teánk van és van amit még nem is kóstoltunk. Többet ajándékba kaptunk, szeretjük az egyedi ízeket kipróbálni. A délutáni munka során elkortyolgatva igazán kellemes.




A tea mellé szerettem volna valami egyszerű sütit. A kókuszt szeretjük és volt is itthon. Így esett a választásom a kókuszos kekszre. Rém egyszerű az elkészítése és jó ideig eláll.
Van egy helyes üveg tárolóedényem amit még Marianna barátnőmtől kaptam. Már előre tudtam, hogy abban fog a legjobban mutatni.
Én most fél adagot csináltam, 16 db lett ebből a mennyiségből. A receptet egész adagra adom meg ami kb. 30 db kekszre elég.




Kókuszos Keksz:
Hozzávalók: 20 dkg vaj, 13,5 dkg cukor, 7,5 dkg kókuszreszelék, 4 tk sütőpor, 30dkg liszt. Én egy fél citrom reszelt héját is hozzáadtam.
Elkészítése: A hozzávalókat összedolgozzuk. Egy jó kemény masszát kapunk amit 30 percig pihentetünk. Majd diónyi golyókat formázunk belőle, amit kicsit kilapítunk és egymástól távol a sütőpapírral bélelt lapos tepsire helyezünk. Villával kicsit lehet mintázni. Előmelegített sütőben 160 fokon sütjük kb. 15-20 percig. Hagyjuk kihűlni. Teához, kávéhoz remek kis finomság.

Jó étvágyat!
TANÓ MÓNI

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések