Szilvalekvár csak természetesen..





Ajándékba kaptunk egy rekesz szilvát. Kezdenem kellett vele valamit. Ennyit megenni nem tudtunk ezért úgy döntöttem lekvár lesz belőle. 
Sajna a folyamatot nem fotóztam és már csak a maradék három üvegről tudtam képet hozni Lili kutyus társaságában / mert nagyon fogy.
Íme a legegyszerűbb szilvalekvár recept amit valaha hallottam és készítettem. Nem kell főzni, csak sütni. Nem tartalmaz sem tartósítót, sem hozzáadott cukrot, csak magát a gyümölcsöt.

Így készítettem:

Vettem a láda szilvát. Előkészítettem , vagyis jól átmostam, kimagoztam, kiválogattam az egészségeseket. Az nem baj ha már jó érett csak egészséges legyen. Felvágtam darabokra, negyedeltem, amelyik keményebb volt azt kisebbre vágtam. Ez kb. fél órát vett igénybe.

A sütőt közben 180 fokra előmelegítettem.

Két kisebb, de magasabb falú sütöedénybe raktam /nem kell semmi alá/ a szilvát elosztva, hogy egyenletesen jusson mindkettőbe. Ezek egymás mellett pont elfértek a sütőben. Középre tettem majd 3 órán át sütöttem. Közben óránként megkavartam. Folyamatosan érte el a lekváros állagot.




A 3 óra letelte után kivettem és kis üvegekbe töltöttem, amiket már előzőleg mosogatógépben jól átmostam és így voltak eltéve. Már kevesebb mint a felét tudom megmutatni.
A tetejére állítottam az üvegeket a vágódeszkán, majd sok sok konyharuhával körbetakargattam.
Este készült, reggelre kihűlt.

Nagyon finom a reggeli piritóshoz és palacsintába is.
Hogy mennyi ideig áll el, azt sajna nem tudom megmondani, mert nagyon rájárunk.
Ezután már így fogom készíteni. Így biztosan egészséges és finom is!

Vidámsággal,
TANÓ MÓNI



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések