Morzsasüti a bekuckózós napokra..




 Ma ilyen lóg az eső lába idő volt. Olyan bekuckózós, pihenős, olvasgatós. Az ilyen napokon a legegyszerűbb süti amit pillanatok alatt össze lehet dobni, mi is lenne más mint a fincsi morzsasüti.
Gyakran készítem almából, főleg, ha már nem annyira friss az alma, de más gyümölccsel is mennyei.




Csak egy kis adagot készítettem, egy kis nasinak bőven elég és még másnap is lehet lakmározni belőle. Tejszínnel a tetején, vagy görögjoghurttal, nyáron vaníliafagyival az igazi.


Írom a receptet, ahogy én készítem.
Morzsasüti azaz crumble, ki hogy ismeri:

Hozzávalók: 3 alma, 15 dkg liszt - lehet egy részét zabpehellyel is helyettesíteni, 10 dkg vaj, 10 dkg cukor, barnacukorral még karamellesebb, fahéj, 1cs vaníliáscukor.
Elkészítése: Először kivajazzuk a kerámia sütöformát. Meghámozzuk az almákat, kis kockákra vágjuk és mindjárt mehet bele a formába. Egy csomag vaníliáscukorral megszórjuk és ízlés szerint fahéjjal. Én egy kicsit össze is keverem. Egy tálba kimérjük a lisztet cukrot és vajat és percek alatt elkészítjük a morzsát. Mehet az alma tetejére. A sütőt a kerámia tál miatt nem melegítettem előre. 180 fokon kb. 40 percig sütjük.


Jó étvágyat!

TANÓ MÓNI

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések