Kókuszkocka ahogy a nagyik szokták és téli álom..


Egy kis édességre vágytunk. Valami kókuszosra..
Ami fontos volt, hogy egyszerű legyen és persze nagyon finom. Ezért esett erre a szuper egyszerű kókuszkockára a választásom.
Rég nem sütöttem és már nagyon hiányzott..  Igazából nagy kedvencem a sütés, de amióta vállalkozó nő vagyok, valahogy nagyon kevés idő jut rá.
A karácsonyi vásár alatt a férjem jeleskedett a konyhában (a karácsonyi menüt is ő készítette) most ismét rajtam a sor amit nagyon élvezek. Az Ünnepeknek vége az újév már javában elkezdődött. Az év végi nagy hajtást már fizikailag sikerült kipihenni, de még adtam magamnak egy kis időt a teljes regenerálódásra, hogy ismét feltöltődve megújulva vágjak bele az új évnek. Szeretnék Nektek idén is több újdonsággal előrukkolni. Fejemben már megszülettek az új táskamodellek és azért már tervezgetek. Most a begubózós olvasós napok vannak és élvezem, hogy "csak" háziasszony vagyok :)




Egy jókora adag sikeredett a sütiből, még gondoltam is, hogy felét lefagyasztom, de előbb elfogyott mint gondoltam volna.
A méztől még több nap múlva is irtó puha és szaftos maradt. Igazi csemege egy délutáni teához, kávéhoz.



Ha kedvet kaptál az elkészítéséhez,
Írom a receptet:
Kókuszkocka ahogy a nagyik szokták..

Hozzávalók a piskótához:
6   dkg vaj
18 dkg cukor
2   nagykanál méz
3  db tojás
2 dl tej
30 dkg liszt
1 csipet só
1 csomag sütőpor

Hozzávalók a mázhoz:
10 dkg vaj
10 dkg cukor
20 ml tej
20 gramm kakaópor
2 tk rum vagy kis rumaroma

Szóráshoz:
10 dkg kókuszreszelék



Elkészítése:

A piskótához a cukrot és a vajat krémesre keverjük majd jönnek hozzá a tojások és a méz egy csipet só. Ezután én szitálva szoktam hozzáadni a lisztet és sütőport majd a végén a tejet. Egy jó kis csomómentes massza lesz belőle amit kivajazott lisztezett vagy sütőpapírral bélelt tepsibe öntünk. Én kb. 20 x 30 cm nagyságú tepsit használtam. Aztán előmelegített sütőben 180 C fokon sütjük kb. 20-25 percig. Tűpróbával ellenőrizzük, hogy megsült. Hagyjuk kihűlni.

Közben a máz készül. Egy lábasba tesszük a vajat, és állandó keverés mellett hozzáadjuk a cukrot, majd jöhet a kakaópor és a tejjel jól összeforraljuk. A végén egy kis rummal vagy aromával ízesítjük.
Meg kell várni míg kihűl.

A kihűlt piskótát tetszés szerint kockákra vágjuk és villával minden oldalát  beleforgatjuk a mázba majd a kókuszreszelékbe.
Akár azonnal is fogyaszthatjuk, de hűtőben több napig teljesen friss marad.




Jó étvágyat!

Vidámsággal,
TANÓ MÓNI

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések